ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ WWW.BESTGREEKHONEY.COM

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ WWW.BESTGREEKHONEY.COM
Business Card

Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΓΥΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ 
(βιταμίνες του συμπλέγματος B, βιταμίνες C, A, E, φονικό οξύ ,και καροτενοειδή )

Μέχρι τη δεκαετία του 70 όλοι οι αθλητές στους ολυμπιακούς αγώνες χρησιμοποιούσαν τη γύρη ώς φυσικό "αναβολικό" , καθώς ρίχνει σε σημαντικό βαθμό τους παλμούς της καρδιάς και έτσι αυξάνεται η αντοχή του αθλητή.
Περιέχει ποσοστιαία 5 φορές περισσότερες πρωτεΐνες και 7,5 φορές περισσότερο σίδηρο από το μοσχαρίσιο κρέας, έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο από όλες τις τροφές, έχει 20 φορές περισσότερη καροτίνη από το καρότο και αρκετές φορές περισσότερη βιταμίνη Α από ότι έχει το λάχανο.
Περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα τα οποία ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται και δε μπορεί να συνθέσει.
Ευρωπαϊκές μελέτες έχουν αποδείξει ότι μπορεί κανείς να ζήσει μόνο με νερό και γύρη. Περιέχει από μόνη της όλες τις ουσίες που απαιτούνται για τη διατήρηση της ζωής.
Η γύρη είναι ένα από τα καταπληκτικά προϊόντα που παράγουν οι μέλισσες.
Είναι γνωστή για την περιεκτικότητα που έχει σε θρεπτικά συστατικά, αλλά και για την αξιοθαύμαστη ικανότητά της να παρέχει ενέργεια στο σώμα. Έχει χρησιμοποιηθεί σαν τροφή πολλούς αιώνες. Αναφορές για αυτήν έχουν βρεθεί σε ιατρικές πληροφορίες από το 2735 π.Χ..
Η γύρη περιέχει σχεδόν όλες τις βιταμίνες του συμπλέγματος B, βιταμίνες C, A, E, φολικό οξύ, και καροτενοειδή. Περιέχει μια ευρεία ποικιλία μετάλλων και ιχνοστοιχείων, μαζί με τα απαραίτητα λιπαρά οξέα. Επίσης, είναι εξαιρετικά πλούσια σε ρουτίνη (βιταμίνη P), ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση των τριχοειδών αγγείων και των κυττάρων.
Η γύρη των μελισσών  βοηθά ολόκληρο το σώμα, αλλά δίνει μια ιδιαίτερη ώθηση στο αναπαραγωγικό, ανοσοποιητικό και στο νευρικό σύστημα. Είναι αντιβιοτική, στυπτική, μυοχαλαρωτική, τονωτική και ιδιαίτερα θρεπτική. Βοηθά να διορθωθεί και να σταθεροποιηθεί η χημεία του σώματός μας. Η γύρη των μελισσών επιταχύνει τη θεραπεία, αναζωογονεί πολλά συστήματα του οργανισμού και βοηθά στην προστασία των κυττάρων στο σώμα μας από τις ελεύθερες ρίζες, μια σημαντική αιτία του καρκίνου.
Κάνει καλό στους μώλωπες λόγω της ρουτίνης που περιέχει, συμβάλλει στην ενίσχυση της καρδιάς, βοηθά στον αγώνα ενάντια στην αναιμία και στη ρύθμιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης με τη ρύθμιση της ροής του αίματος. Οι αθλητές συχνά την χρησιμοποιούν για να αυξήσουν την δύναμη και αντοχή τους. Η λήψη γύρης βοηθά ακόμη στην αντιμετώπιση των αλλεργιών.
Είναι επωφελής για κάθε έναν που πάσχει από εντερικές φλεγμονές και λοιμώξεις όλων των ειδών, καθώς βοηθά στην πρόληψη της δυσπεψίας, της δυσκοιλιότητας και των αερίων.
Λειτουργεί επίσης ως βακτηριακός αναστολέας σε όλο το σώμα. Πολλοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν τακτικά γύρη μελισσών, κυρίως οι ηλικιωμένοι, ισχυρίζονται ότι έχουν καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπορεί να είναι ένα πολύ αποτελεσματικό τονωτικό κόντρα στης γήρανση.
Η γύρη των μελισσών έχει χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των δραστικών ενώσεων σε πολλά βότανα, όπως τα gotu kola, ginseng και schizandra. Επίσης, χρησιμοποιείται σε φόρμουλες για τη θεραπεία εγκαυμάτων, την αντι-γήρανση, αλλεργίες, αναιμία, χρόνια κόπωση, ανικανότητα, στειρότητα, προβλήματα στα νεφρά, εμμηνόπαυση και για τα προβλήματα του προστάτη. Η γύρη βοηθά στην διάσπαση των λιπών και ταυτόχρονα με την μείωση ή και την εξάλειψη του αισθήματος της πείνας, συμβάλει στον έλεγχο του σωματικού μας βάρους.
Οι Ευρωπαίοι επιστήμονες είναι πολύ μπροστά στη μελέτη αυτού του συναρπαστικού προϊόντος και πηγής τόσων θρεπτικών συστατικών. Λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη ποικιλία των θρεπτικών αξιών της γύρης των μελισσών, εύκολα μπορεί κανείς να συμπεράνει, ότι είναι ένα εξαιρετικό καθημερινό συμπλήρωμα διατροφής για όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας.


Ας την γνωρίσουμε λοιπόν!
Η γύρη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπλήρωμα διατροφής, καθώς αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών, μετάλλων, ορμονών, υδατανθράκων, αμινοξέων και χιλιάδες ένζυμων και συνένζυμων. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτικό μέσο. Η ιδιότητά της αυτή οφείλεται στις ιδιότητες κάποιων συστατικών της:

Βιταμίνη C, η οποία παρουσιάζει αντιοξειδωτική δράση

Bιταμίνη Ε, η οποία παρουσιάζει επίσης αντιοξειδωτική δράση και βοηθάει στην αναπαραγωγή.

Βιταμίνες συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β12) Ειδικότερα είναι μια από τις λίγες φυτικές πηγές πλούσιες σε βιταμίνη B12 που όπως ξέρουμε μαζί με το φολικό (που επίσης περιέχεται στην γύρη) είναι απαραίτητο για την διαίρεση των κυττάρων στο μυελό των οστών προς σχηματισμό αίματος, βοηθώντας έτσι στην καταπολέμηση της αναιμίας.

Βιταμίνη R (ρουτίνη), η οποία αυξάνει την αντίσταση των τριχοειδών αγγείων, προφυλάσσοντας έτσι τον οργανισμό από εγκεφαλικές αιμορραγίες. Η γύρη μάλιστα παρουσιάζει την υψηλότερη περιεκτικότητα (60 mg/100gr γύρης).

Μέταλλα ( Ca, P, Fe, Mg, Mn,K, Zn, B, Mo, Cl, Se, Cu). Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι το Κ συμμετέχει κατά 20-45% στην σύστασή της και ο Cu κατά 5-8%.

Γουαδοτρόπες ορμόνες, που καθορίζουν σε σημαντικό ποσοστό την σπερματογένεση στον άνδρα (βοηθώντας στην αντιμετώπιση της ανδρικής ανικανότητας) αλλά και καθορίζουν την φυσιολογική εξέλιξη των ωοθυλακίων στη γυναίκα. Γενικότερα η γύρη βοηθά στην ανακούφιση από τους πόνους που συνοδεύουν το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο και βοηθά στην δημιουργία ενός σταθερού κύκλου.

Βιοφλαβονοειδή (Quercetin, Kaempferol), τα οποία της επιτρέπουν να αναπτύσσει υψηλή αντιοξειδωτική δραστηριότητα, λόγω των αυξημένων ποσών που περιέχει. Αλλά εκτός από την εκτέλεση των αντιοξειδωτικών καθηκόντων, οι επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα βιοφλαβονοειδή εκτελούν και άλλες σημαντικές λειτουργίες στο σώμα. Ορισμένα αυξάνουν την τριχοειδή αντίσταση και κάποια ωφελούν στο συκώτι, ενώ κάποια άλλα βοηθούν στην διατήρηση της οστικής πυκνότητας.

Κιστίνη, ένα αμινοξύ που επηρεάζει θετικά την τριχοφυΐα και το χρώμα των μαλλιών.

Είναι φαντάζομαι από όλους κατανοητό ότι μια τροφή με τέτοιες ιδιότητες ενισχύει το σώμα θρεπτικά και επιτρέπει στο ανοσοποιητικό σύστημα να αντιδράσει, να υπερασπίσει και να παλέψει ενάντια σε πολλές παθήσεις.
Έτσι, στο πεπτικό σύστημα, η γύρη έχει μια κατευναστική επίδραση βελτιώνοντας τον περισταλτισμό και επουλώνοντας κάποια έλκη ενώ βοηθά και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
Αντίστοιχα το ενδοκρινολογικό σύστημα ωφελείται από την γύρη, δεδομένου ότι υποκινεί τους αργόστροφους αδένες, ένα πρόβλημα που συνδέεται με την πρόωρη γήρανση και τη μειωμένη ανοσοαπάντηση. Η γύρη όμως, βελτιώνει και την κατάσταση ατόμων που έχουν ήπιες αλλεργικές εκδηλώσεις και τους βοήθα ώστε να αποκτήσουν βαθμιαία αντίσταση (ανοσοποίηση).
Μια άλλη ιδιότητά της είναι η βελτίωση της όρεξης και γι αυτό συνίσταται ιδιαίτερα σε περιπτώσεις ψυχογενούς νευρικής ανορεξίας, εντερικών ανωμαλιών, ασθενών με AIDS και καρκινοπαθών. Η γύρη είναι επίσης σημαντική και από αισθητικής πλευράς μιας και βοηθά στην τόνωση της επιδερμίδας αυξάνοντας τον ανεφοδιασμό αίματος, υποκινώντας την αύξηση των κυττάρων, αποτρέποντας την αφυδάτωση και τελικά λειαίνοντας τις ρυτίδες.
Η γύρη καταναλώνεται είτε αυτούσια, είτε αναμεμιγμένη με μέλι ή διαλυμένη σε κάποιο χυμό (προτιμότερα αλεσμένη). Τα ευεργητικά αποτελέσματα της γύρης γίνονται ακόμη πιο σημαντικά όταν η διατροφή είναι ισορροπημένη και πλούσια σε φρούτα και λαχανικά.
Σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία 35 γραμμάρια γύρης (1 κουταλιά της σούπας) την ημέρα καλύπτουν τις ανάγκες μας σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Καλό είναι η κατανάλωση γύρης για την αποφυγή γαστρεντερικών διαταραχών να ξεκινήσει με πολύ μικρότερη ποσότητα και προοδευτικά να αυξάνεται έως ότου μετά από περίπου 3 εβδομάδες να φτάσει την συνιστώμενη δοσολογία. Η κατανάλωση γύρης συνιστάται εξάλλου να γίνεται για 3μήνες με μια διακοπή 3-4 εβδομάδων και μετά επανεκκίνηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου